FAMILJENBUS

söndag, april 11

Grillat, sol och barn...

Då har denna helgen med gått...så fort, alldeles för fört! Löjtnant Larsson har varit i väg på jobb igen helllllllla helgen =( saknar att inte haft någon familje frukost med massa god mat och massa "skit prat" Med tanke på skit prat så är det en person här hemma som inte pratar så bra men som pratar hål i trumhinnan på oss...Munnen går i ett i ett... Kan ni gissa?? Jo! Liam...Men det är kul. Jag förstår honom ganska så bra och det jag inte förstår det gissar jag på om och om igen tills det blir rätt...och går inte det så får han visa vad han menar. Talet har släppt lite...el han använder den "starkaste" bokstaven i orden så det blir lite felvänt som tex ägg säger han gägg, ost=so, ..Men enligt logopeden släpper det sen av sig själv..

Igår var Mia och Lea på besök. Mia är hög gravid och har bf 26 April. spännande. Lea och Liam lekte järnet och sen fikade vi massor =) Tack för allt gott! Per kom hem 19:30 då lagade han knäckig äpplekaka med vanlijsås *mums* också tittade vi på andra avsnittet av Flickan som lekte med elden. Fantastiskt bra filmer!

I dag har solen tittat in i vår trädgård och den är så välkommen så...I dag har vi även invigt grillen...årets första grillning blev oxfile och till det rostade rotgrönsaker med honung och självklart min favorit grillad hallomi ost ..

Klockan 19:06 sov alla barnen, utslagna och mätta så nu ska jag ta och gosa i soffan med mannen och kolla på 21:00 film...

Kram



4 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha så jäkla mysig hus/trädgård.. så vill jag också bo någon gång! kram

    SvaraRadera
  2. Kul att se mina tre goa Pluttar ute i trädgården, nu ses vi snart. Pussa dom från mormor.

    SvaraRadera
  3. Åh gud så gott med grillad oxfilé! Vi har inte invigt grillen i år än, får ta och göra det till helgen om det är fint väder :)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har en sån där "sug" :)
    Har använt den litegrann men han har inte varit så täppt, nu är det mest hostan som stör honom. Usch så räligt det låter :/

    SvaraRadera