FAMILJENBUS

tisdag, mars 9

Hinner inte...

Har inte hunnit uppdatera bloggen på länge...lite trist men men! Helgen har varit bra. Solsken och underbart väder.

I dag var det tandläkare för mig det slutade på 750kr denna gången med. hade sparat 300 från försäkringskassan sen fick jag 140kr i tandvårdsbidrag från staten för att jag är över 3000kr (fy fablo)

Sen bjöd mormor på Lax på Ikea...favorätten *mums* När vi satt där och åt var det två st mammor med barn som var ca 7-9 månader de fick varsin glass i efterrätt, härligt tänkte jag då är det inte bara mina barn som får glass...jag har alltid låtit mina barn smaka på "allt" och lite glass har väl inget barn dött av =) Min bvc-tant frågade mig i fall de tål ägg..jo det tror jag väl sa jag...men de har väl fått smaka sockerkaka =) och jo de har de ju....

Sen åkte vi till bvc- och hade 1års läkar kontroll för tvillingarna

Colin - 1122og och 78.6 cm
Alex - 11240g och 78.4 cm

Och de var mycket fina och glada pojkar. Alex visade sin bästa sida och satt och "garvade" åt allt =)

Per hämtade oss och nu är vi hemma...



KRAM


Colin krypper numera själv upp i soffan


Alex leker med favo leksaken
Liam har dukat mat =) Ramlösa och "doddot"

Per kom hem med ett fint fint paket till mig

En underbar ny data 10" TACK



6 kommentarer:

  1. Oj, det var ingen dålig present du fick :)

    Just det.. skulle fråga dig om amningen..
    Varför valde du att inte amma?
    Kan tänka mig att de var emot det på BB, det märkte man tydligt på barnmorskorna man pratade med där.. Frågade en av dem varför vissa väljer att inte amma men fick inget ordentligt svar, hon verkade bara tycka att man var dum om man väljer det.
    .. Jag undrar ju bara.

    kram

    SvaraRadera
  2. Va fina dina killar är!!! och det va ingen dålig present ;)

    SvaraRadera
  3. En uppdatering, me like...
    Hoppas du haft det mysigt med mormor när hon varit hos er...
    Mindre mysigt med tandläkaren dock :(
    Snart dags för inskolning, slutet på april var det va?? Kanske kan ta och ses nångån innan det??

    SvaraRadera
  4. Tack för ditt ..lååånga.. svar :)

    SvaraRadera
  5. Ja visst är Leon sin pappa upp i dagen :)

    Jag gör det mesta till bloggdesignen på scrapblog.com
    Där skriver jag också mitt namn och lägger till nån fin liten bild.
    Enkelt program på nätet, det är bara att bli medlem.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hade också en sån stol när jag var liten, så såklart Ellen också skulle få en :) Jo håret är mitt eget och lockar det in princip alltid när jag har tvättat det... annars är det SPIKRAKT o då menar jag SPIKRAKT ;)lockar inte det så jätte noga alltid men alltid lite iaf! sen har jag ju nästan precis klippt av 15 cm så går lite snabbare nu, men inte mkt! va händer hos er idag? fredagsmys? ha en jätte mysig dag! KRAM, btw hur går det med odd molly letandet, har du hittat ngt du fastnat för?

    SvaraRadera