FAMILJENBUS

lördag, oktober 10

En vanlig lördag...


<----  Mina fina Chrysanthemun =)

Då har denna lördagen med passerat, fast vi har allt gjort ganska så mycket i dag.. Dagen började med att per möte upp grannarna och plockade upp bryggorna, så som ni förstår så är båten uppe för denna säsong. Därefter blev det frukost och häckklippning.
Pelle har murat klart skorstenen *yes* äntligen, blev jätte bra, härligt jobbat älskling!! 
Jag har klippt gräsmattan och i fredags fick vi två st chrysanthemun av mimma (limas dagmamma) som jag har planterat. Dessa blir nog höstens första och enda blommor, blev mycket fint om jag får säga det själv =)  Liam tyckte det var kallt ute i dag så han har varit lite inne och lite ute hela dagen. Colin och Alex blev ner stoppade och om stoppade i vagnen sen har de suttit där nöjda (mesta dels varje fall) och tittat på när vi gjort lite av allt! Men vad härligt det är att vara UTE, ute i sin egen lilla trädgård och rå om den. Har lärt mig i dag att nuförtiden är vi så lata att vi inte längre krattar löv som fallit ned utan vi kör över dom med en självgående gräsklippare som fångar upp dom och vips så har man en nyklippt och löv fri trädgård =)

Liam mitt troll är helt fantastisk, mitt allt och alldeles underbar (trots sitt jäkla humör) I kväll körde vi och handlade pizza när vi kom hem möz vi sen fick han lördags godis och han tog några bitar sen försvann han och när han kom tillbaka hade han med sig sin pyjamas och sen skulle han borsta tänderna och nana mitt i allt..

Tvillingarna är förkylda och jag undrar hur vet man om det är vanlig flunsa eller svininfluensan? De har dock ingen feber utan "bara" hostiga och snoriga..får googla.

Klockan slår snart 23 och jag är helt slut dags att slänga sig i bingen och somna till discovery.

Lite bilder får ni med... Puss på er alla!
                                             Gräsmattan får sig en omgång!

Båda mina "bebisar"
                                                        Colin Trollet..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar