FAMILJENBUS

torsdag, november 17

Barnsköterska

I dag har jag varit på betyg/ handlednings samtal på skolan! Och det har gått ganska så bra för mig hittills är ganska (läs mkt) stressad över det sista nu, läser just nu omvårdnad och har medicin kvar! Nåja mina betyg ser fina ut (5 MVG och 1 VG). Jag vill ju söka till barnsköterska men det är bara två som kommer in och får läsa barnsjukvård :/ min handledare tror absolut att jag är en av dom som kommer att få ena platsen! Så på tisdag är det personlig intervju hos antagnings ansvarig! Går det som vi hoppas på kommer jag att läsa näringslära - barn och barn - socialpsykiatri redan nästa termin, har läst på och "saknar" poäng så jag kunde börja med barnsköterska utb redan nästa termin.. Om jag kommer in förstås :) Det hade verkligen varit helt fantastiskt att få jobba på neo, bb, förlossning! Attraktiva platser men skam den som ger sig :) 
Min handledare har höga förväntningar av mig och hon tror inte att det blir några problem att fixa kurserna, känner att jag har lite press på mig att ligga på topp! Många tror att det är enkelt att läsa på distans, det verkar som om många tror att man "bara går hemma" visst det finna med att plugga på distans är ju att jag kan lägga upp det som jag vill, men uppgifterna måste göras och det måste bli klart inom viss tid! Om inte så kan jag bli avstängd från utbildningen, få indraget CSN t.om återbetalnings skyldig det som jag har fått! Att plugga på distans är inte så glasigt, all kunskap man har måste bevisas genom arbete och reflektioner, man kan inte vissa vad man kan som när man går i skolan! Det kräver att man är noga ända ut till fingerspetsarna! I bland har jag lite dåligt samvete att barnen går på dagis, men det hade dom fått göra om jag gått i skolan med! Vi pratade om det i skolan i dag och hon sa att jag skulle sluta att känna så, eftersom jag läser på heltid så har jag en viss tid på mig att bli klar så plugga på dagen och umgås med familjen på kvällen o helgen, precis som om det var ett jobb du går till annars kan det bli för mkt för dig och du vill väl behålla familjen?! Brukar lätta mitt hjärta hos familjen och då känns det bättre! Barnen trivs väldigt bra på dagis och utvecklas enormt på ett pedagogiskt sätt som jag inte hade kunnat ge dom om jag hade haft dom hemma, sen tror jag att det är enormt viktigt med kompisar, det märker jag nu, speciellt på Liam! Jag valde att ha dom hemma så länge jag kunde för att njuta riktigt av mina guldklimpar så de var ju över året och några månader innan jag skolade in dom! Lagom till åldern då behovet av andra och annat kom krypandes :) 

Nåja! Nu kom jag in på helt annat!

Håll tummen på tisdag för mig då :)




Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar