FAMILJENBUS

torsdag, november 18

Akuten o utvecklingssamtal

Jag jobbade natten till i måndags och kom inte i säng förren kl var runt 9:30! Kl 12 ringer telefonen, det var Per som säger att Liam trillat o slagit huvudet på dagis o måste nog till akuten! Innan jag fattat något hade jag nog yrat runt här hemma o gjorde.. Ingenting!

Per var 20 mil från hemmet, ringde Annica son brukar vara hemma, men inte just i dag :( då får det bli taxi, men provade först med Annelie! Så dom kom o hämtade oss o körde oss till akuten! Liam var verkligen super duktig! Berättade var han hade ont o gjorde allt dom bad honom om! Min stora kille <3
Efter alla kontroller fick vi åka hem igen med en pigg Liam :) på kvällen bjöd Annelie o Henrik oss på mat här hemma, det tackar vi så jätte mkt för!

I dag har Per varit på utvecklingssamtal på dagis! Det gick bra! Liam verkar trivas o det känns bra! Men där emot tyckte dom att vi skulle ta ett besök till talpedagogen igen! Det går bra att kommunicera med honom o barnen förstår osv. Men det kan bli ett problem när han blir större! Men de tyckte att han var intelligent o snabb på att ta till sig saker! De har två hörselskadade på avd så de brukar ha teckensamlingar så det har han snappat upp så när personalen inte riktigt förstår honom har han använt sig av detta :) När vi var hos talpedagogen sist sa hon att det var bra om han använde sig av tecken!

Funderar på att sälja lite barnleksaker och evt kläder här på bloggen.. Tänkte höra om intresse finns?? Har bl.a. Jätte fin lära gå vagn som spelar musik!

Kram till er alla!!

1 kommentar:

  1. Hej Sandra!

    Jag tittar in här lite då och då, och nu tänkte jag lämna en kommentar eftersom du ahde en så passande fråga.
    Skulle vara jättebra om du la ut saker till försäljning på bloggen, smart idé! Har själv en dotter som jag handlar en hel del begagnat till.
    Ha det bra.
    Kram //sarah från SBS.

    SvaraRadera